والپست

روش اجرای وال‌پست فلزی در بلوک سبک

روش اجرای وال‌پست فلزی در بلوک سبک

برای اجرای وال‌پست فلزی در بلوک‌های سبک در ابتدا باید بر اساس نقشه محل ورق‌های اتصال به کف و سقف موردبررسی قرار بگیرد و مکان آن به‌طور دقیق مشخص شود بعدازآن باید توسط نصب ورق‌ها اتصال انجام شود و وال‌پست به ورق‌های پایینی و بالایی جوش داده شود. سپس باید در یک‌طرف بلوک را به‌صورت کامل و در سمت دیگر قسمت وال‌پست از داخل بلوک ایجاد شود.

اجرای وال‌پست در اسکلت فلزی

برای اینکه این ابزار مقاوم کننده ساختمان روی اسکلت فلزی به کار برده شود، نیاز به جوشکاری برای نصب تیرچه‌های افقی و ستون‌های عمودی خواهد بود. در این نوع اجرای ساده‌ای وجود دارد که بعدازآن اعمال سایر مصالح ساختمانی انجام می‌شود.

اجرای وال‌پست در اسکلت بتنی

به‌طورکلی، برای اجرا، قبل از بتن‌ریزی داخل قالب‌ها پلیت جایگذاری می‌شود و بعد از اتمام بتن‌ریزی، از همان پلیت‌ها برای اجرای آن، استفاده می‌کنند. به جز این روش، از انکربولت نیز می‌توان برای جایگذاری پلیت در تیرها و ستون‌ها استفاده کرد و بعد از آن‌ها برای اتصال دیوارها به بخش‌های دیگر سازه بهره برد. برای نصب WallPost محل‌های اتصال به کف و سقف را طبق نقشه‌ای که در دست دارند، علامت می‌زنند. سپس ورق‌های اتصال را نصب کرده و بعد وال‌پست فلزی را به قسمت پایینی و بالایی جوش می‌دهند. در نهایت، یک‌طرف بلوک را به‌صورت کامل می‌گذارند و در طرف دیگر، بلوک را با اره می‌برند و جای WallPost را مشخص می‌کنند.

وال‌پست در اسکلت بتنی، اسکلت فلزی و بلوک‌های سیمانی قابل‌اجرا است. در ساخت این اجزا، از مقاطع فولادی چون نبشی قوطی و ناودانی می‌توان استفاده کرد. وال‌پست‌هایی که از نبشی ساخته می‌شوند به بهترین نوع این عضو غیرسازه‌ای معروف‌اند. چراکه با انتقال صحیح بار جانبی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. برای اجرای وال‌پست دونبشی ۴ یا ۵ لازم است که با استفاده از میلگردهای فولادی، به دیوارها دوخته شوند. مهار تیغه‌ها و دیوارهای غیرسازه‌ای درون این نبشی‌های اجرا شده و پس از ضدزنگ کردن آن‌ها، انجام می‌گیرد.

در سازه‌های بتنی، صفحاتی فلزی (پلیت و رول‌بولت) به تیر متصل شده و وال‌پست به آن‌ها جوشکاری می‌شود. البته می‌توان پلیت را پیش از بتن‌ریزی در قالب قرار داده و پس از بتن‌ریزی جوشکاری را انجام داد. از سوی دیگر، مهار نیروها و جلوگیری از خرابی، با استفاده از وال‌پست در اسکلت‌های فلزی با جوشکاری آن به تیر انجام می‌گیرد. در بلوک‌های سیمانی نیز پس از اتصال ورقه‌ها در محل مشخص، وال‌پست به ورقه‌های بالایی و پایینی داده می‌شود.

اجرای وال‌پست در بلوک

وال‌پست‌های فلزی که برای بلوک‌های سبک به کار برده می‌شوند نیاز به نصب دقیق ورقه‌های اتصال در سقف و کف را دارند. در واقع باید به‌دقت محل نصب آن‌ها مشخص شود. سپس وال‌پست‌ها به سقف و کف متصل می‌شوند که در یک سمت آن‌ها بلوک قرار خواهد گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *