میلگردبستر

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر چیست؟
یکی از روش های بسیار مقرون‌به‌صرفه و کاربردی جهت مقاوم سازی و مسلح نمودن دیوارها در برابر زلزله و اتصال آن ها به سازه استفاده از میلگردهایی تحت عنوان میلگرد بستر است.
مطابق با مقررات ملی ساختمان آرماتور بستر، متشکل از یک جفت مفتول با طول ثابت ۳ متر و با عرض‌های بین ۵.۵ تا ۱۵ سانتی‌متر (بسته به ضخامت دیوار) می‌باشد. این مقاطع به دو صورت خرپایی یا نردبانی به روش جوش مقاومتی به یکدیگر اتصال داده‌شده‌اند. وظیفه این مفتول‌ها درگیر کردن بهتر مقاطع با سیمان و بتن در سازه می‌باشد.
نسل جدید میلگرد بستر مستروال‌پست به میزان زیادی ارتقا یافته و از مفتول‌های آجدار A3 تشکیل شده است و نحوه اتصالات نیز به صورت مستقیم و بهینه شده است. این تغییرات در شکل و نحوه اتصالات و آجدار شدن و خرپایی بودن محصول باعث مقاومت بیشتر در برابر نیروهای وارده به دیوار، درگیری بیشتر محصول با ملات بنایی، بالا بردن مقاومت کششی ملات یا چسب‌های دیواری نسبت به محصولات مشابه شده است. این تغییرات همچنین باعث دوخت بلوک‌ها و یکپارچگی دیوار شده است. لازم به ذکر است که استفاده از روش میلگرد بستر کمتر از نیم درصد هزینه‌های ساخت می‌باشد که در نهایت مقرون‌به‌صرفه‌تر از محصولات مشابه و روش‌های دیگر خواهد بود.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *